سفارش تبلیغ
صبا ویژن

من و تنهایی و وبلاگ

 




در منابع غربی خبر از انتقال چند زیردریایی به جاسک و نیز اماده سازی و ساخت پایگاه هوادریا در این شبه جزیره خبر داده اند. 

شهر جاسک شهری بسیار کوچک است که شامل چند خیابان و جمعیتی13 هزار نفری است که عمدتا به کار صیادی و تجارت دریایی مشغولند. سواحل بسیار زیبایی دارد  و از طبیعت بکر و دست نخورده ای در اطرافش برخوردار است و گونه های مختلف جانوری در آن وجود دارد.البته سطح محرومیت انجا بسیار بالاست و مردم منطقه امیدوارند تا ب تشکیل این پایگاه توجه دولت به انها بیشتر شود و جاسک توسعه یابد. 

ضمنا طبق مصاحبه دریادار سیاری با فارس در آینده نیز شاهد افتتاح چند پایگاه دیگ از نیروی دریایی خواهیم بود.با توجه به جدید بودن این پایگاه روند انتقال تجهیزات ارام ارام از نقاط دیگر به ان در جریان است و شناورهای جدید الساخت صنایع دریایی نیز به زودی به ان ملحق خواهند شد. 

اسکله ولایت جاسک نیز در بخش غربی شبه جزیره جاسک قزار دارد جالب است بدانید عرض شهر جاسک چیزی در حدود 900 متر است و ظرف چند دقیقه با پای پیاده عرض آن را طی خواهید کرد!!!!!! 

نوشته شده در یادداشت ثابت - چهارشنبه 92/11/17ساعت 7:42 صبح توسط حمیده نظرات ( ) |

نهنگ اسپرم با نامه علمی Physeter macrocephalus بزرگ ترین پستاندار دندان دار دریایی است و به همین دلیل با نهنگهای دیگر اشتباه گرفته نمی شود. 
تمامی گونه های پستانداران دریایی موجود در خلیج فارس اعم از نهنگ ها و دلفین ها به عنوان گونه های تحت حمایت محسوب شده و به عنوان گونه های در معرض خطر انقراض جهانی معرفی شده و به منظور ادامه حیات به طور جدی نیازمند کمک می باشند. لذا از هموطنان عزیز تقاضا می شود به محض مشاهده آنها مراتب را با شماره تلفن 4613064 _ 0761 در بندرعباس و یا ادارات تابعه ساحلی اطلاع دهند.
عکس های ایسنا و "زیست بوم" از تلف شدن این جاندار عظیم الجثه را در زیر می بینید.
برچسب ها: نهنگ ، غول پیکر

نوشته شده در یادداشت ثابت - چهارشنبه 92/11/17ساعت 7:40 صبح توسط حمیده نظرات ( ) |


غار سادرمن(سادرمند)

جاسک کهنه، روستای گزدان، غار سادرمند در 30 کیلومتری شهرستان جاسک به شکل دو غار با دو دهانه واقع شده است. تاریخ ساخت آن روشن نیست، اما تکه سفال هایی که از اطراف غار به دست آمده، متعلق به دوران ساسانی تا اوایل اسلامی است که نشان دهنده ساخت غار پیش از اسلام است و تا دوران اسلامی کاربرد داشته است. این غار طولانی ستون های زیادی دارد و در گوشه هایی از غار طاقچه هایی ساخته شده است.

ja5

دخمه وگورستان

جگین بخش مرکزی، دهستان گابریک، روستای جگین (قدمت این روستا را هزاره اول قبل از میلاد دانسته اند). در 15 کیلومتری شمال شرقی جاسک، در محلی به نام سعادتمند، در بالای کوهی دخمه و گورستانی افسانه ای وجود دارد که تخمین زده می شود، قدمت آن به پیش از  اسلام باز می گردد.

اتاق های ساسانی

در آخرین قسمت دماغه کوه مبارک، دو اتاق از سنگ تراشیده وجود دارد که گویا از دوران ساسانی به جا مانده است.

تلگرافخانه

در روزگار استقرار شرکت هند شرقی، در جاسک بناهایی ساخته شده که از جمله آنها ساختمان تلگرافخانه است. این بنا در سال1869م/1286هـ.ق توسط انگلیسی ها ساخته شده ساختمان بنگله سرخ هم در سال 1877م/1294هـ.ق توسط هلندی ها ساخته شده است.

امامزاده امیر دیوان

آرامگاه امامزاده امیر دیوان یکی از مهمترین بناهای مذهبی مردم جاسک است که ساکنان محلی به ویژه بلوچ ها از آن دیدن و زیارت می کنند.

رودخانه جگین

این رودخانه از کوه های بشاگرد سرچشمه می گیرد و با پیوستن به چند رودخانه دیگر از جمله انگهران به دریا می ریزد. آب این رودخانه شیرین است و سدی به ظرفیت 200 میلیون مترمکعب بر روی آن احداث شده است.

رشته کوه های بشاگرد

رشته کوه بشاگرد در شهرستان جاسک به شکل عدد هشت قرار گرفته و دو رشته کوه نسبتاً متمایز را به نام های رشته کوه بشاگرد شرقی(در کهنوج کرمان) و بشاگرد غربی(در میناب) پدید آورده است. این کوه ها از نقاط زیبا و دیدنی این شهرستان هستند. بلندترین قله آن کوه مهر در دهستان بشاگرد غربی با ارتفاع 2046 متر است. رودهای بسیاری از جمله جگین از آن سرچشمه می گیرد و به دریای عمان می ریزد.

ja4

خلیج جاسک غربی و شرقی

خلیج های جاسک غربی و شرقی، در کناره آب های دریای عمان قرار دارند. زمانی که ارتفاع امواج دریا به یک متر می رسد، در این خلیج ها هیچ گونه موج خطرناکی مشاهده نمی شود و بسیار آرام هستند. این خلیج ها از بهترین مناطق برای ورزش های دریایی می باشند.

صخره های شنی

یکی از ویژگی های شهرستان جاسک، وجود مناطق صخره ای و شنی است که تپه ماهورها و احجام بسیار زیبای طبیعی ایجاد کرده اند و چشم هر بیننده را به خود جلب می کنند. بیشتر این تپه ماهورها در مسیر میناب به جاسک قرار دارند و از چشم انداز طبیعی زیبایی برخوردارند و پس از جاسک به سمت چهابهار ادامه پیدا می کنند.

جنگل حرا

یکی از جاذبه های زیبا و طبیعی بندرجاسک جنگل حرا می باشد که گردشگران زیادی را جلب می کند. جنگل حرا به طور دائم در معرض جزو و مد منظم آب دریا قرار دارد، به طوری که در زمان جزر، درختان بستر لجنی آن از آب بیرون می آیند و به صورت جزایری پراکنده نمایان می شوند و در موقع مد تمام جنگل زیر آب رفته و ناپدید می شود. پرندگان زیبا و نادر مانند، گیلان شاه، اگرت بزرگ در کنار پلیکان ها و فلامینگوها مناظر جالبی را پدید می آورند. در منطقه جاسک به درختان حرا «تمر» می گویند. این جنگل ها بیشتر در حومه ی شهر جاسک(خلیج لوران) و در شرق آن به صورت پراکنده دیده می شوند که در امتداد خور خلاصی کشیده شده اند.

چشمه های آبگرم پوراف

چشمه های ساحلی و آب معدنی بسیاری در این منطقه بویژه جاسک وجود دارد که برای مردم بسیار قابل احترام و مقدس بوده و خواص درمانی دارند؛ یکی از شناخته شده ترین و حیرت انگیزترین آنها به نام پوراف در 20 کیلومتری شرق جاسک و در ساحل دریا قرار دارد.

این منطقه دارای جنگل حرای وسیعی است که مانند جزیره زیبایی در مقابل خورپوراف، سر از آب بیرون کشیده و چشم اندازی دلپذیر خلق نموده است. چشمه های آب گرم، دریا، پرندگان مهاجر، سواحل زیبا، منطقه صید ماهی ویژه مردم، از مهمترین جاذبه هایی هستند که مسافران زیادی را به سوی خود جلب می کنند.

آب گرم سدیج

چشمه آب گرم از نوع گوگردی است که در ادامه رودخانه و در جنوب کوه های گرد قرار گرفته است. آب این چشمه برای دردهای روماتیسمی بسیار سودمند است.

برج سیاه و سفید

این برج در خیابان مطهری، به فاصله 52 متری دریا از دوره ی قاجاریه باقی مانده است.

ja6



نوشته شده در یادداشت ثابت - چهارشنبه 92/11/17ساعت 7:37 صبح توسط حمیده نظرات ( ) |

تالاب انزلی - 2 - مرداب انزلی - عکس تالاب انزلیتالاب انزلی

تالاب انزلی از جالب ترین و بزرگترین زیستگاه های طبیعی جانواران ایران محسوب می شود و هر ساله پذیرای تعداد زیادی از پرندگانی است که از سوی کشورهای همسایه شمالی به ایران می آیند.

جنگل اسالم - 4 - جنگل اسالم - عکس جنگل اسالمجنگل اسالم

جنگل اسالم در منطقه تالش در استان گیلان یکی از زیباترین مناطق کوهستانی وجنگلی ایران بشمار می آید. جنگل اسالم مابین دو استان اردبیل و گیلان واقع شده است.

داماش - 45 - داماش - رودبار - جاذبه های توریستی گیلان - مکان های دیدنی گیلان - جاذبه های گردشگری گیلان - جاذبه های گردشگری شمال - مکان های دیدنی شمال - تصاویر داماشداماش

از روستاهای ییلاقی دهستان جیرنده بخش عمارلو، شهرستان رودبار است. این روستا در حدفاصل جاده رشت به تهران، بین لوشان ومنجیل جای گرفته است.

قلعه رودخان - 6 - جاذبه های توریستی گیلان - مکان های دیدنی گیلان - جاذبه های گردشگری گیلان - جاذبه های گردشگری شمال - مکان های دیدنی شمال - قلعه رودخان - دژ رودخان - قلعه حسامی - جاذبه های گردشگری فومن - عکس قلعه رودخانقلعه رودخان

قلعه ای تاریخی در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر فومن در استان گیلان، مکانی باستانی و دیدنی نشانگر پاره ای از تمدن و دانش معماری و نظامی کهن ایران

ماسوله - 9 - نمایی از شهر ماسوله - مکان های دیدنی گیلان - جاذبه های گردشگری شمال - مکان های دیدنی شمال - عروس شهرهای ایران - عکس ماسولهماسوله

عروس شمال، بهشت خدا روی زمین، زیبایی محض، صفا و صمیمیت و سادگی، هوای پاک با مردمانی پاک و پاکنژاد، ماسوله

شیطان کوه - 6 - بام سبز لاهیجان - عکس شیطان کوه - دیدنیهای گیلان - مکانهای دیدنی شمالشیطان کوه

کوهی است در شرق شهر لاهیجان، استان گیلان. منطقه ای سرسبز، دیدنی و خوش آب و هوا که در هر چهار فصل سال یکی از دلپذیرترین مناطق گردشگری ایران محسوب شده و تعطیلات و مسافرتی خاطره انگیز را برای شما رقم می زند


نوشته شده در یادداشت ثابت - چهارشنبه 92/11/17ساعت 7:36 صبح توسط حمیده نظرات ( ) |

 



نوشته شده در یادداشت ثابت - چهارشنبه 92/11/17ساعت 7:32 صبح توسط حمیده نظرات ( ) |

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

 Design By : Pichak